Compare revisions: 61719.jpg
Line 1: | Line 1: | ||
barn behöver böcker [understruket] tankestreck | barn behöver böcker [understruket] tankestreck | ||
-nuförtiden- det är | -nuförtiden- +det+ är | ||
väl - | väl -det- en sanning som ingen -vettig- | ||
människa på allvar vill bestrida | människa på allvar vill bestrida | ||
Line 9: | Line 9: | ||
vi vet allihop -vilken [...][...]- | vi vet allihop -vilken [...][...]- | ||
-att få barn- att +för barns+ läshunger -är hos- | -att [...få? för?] barn- att +för barns+ läshunger -är hos- | ||
-ett barn- är något -som vi | -ett +[...]+barn- är något -som vi ska vara- | ||
-glada åt-... +att vara glad åt+ eftersom -vi gärna- | -glada åt-... +att vara glad åt+ eftersom -vi gärna- | ||
-[...] [...utser?] det nästan inte finns- | -[...] [...utser?inte ser?] det nästan inte finns- | ||
vi gärna vill att -barnen ska- | vi gärna vill att -barnen ska- | ||
-ha roligt- att deras fantasi +och -deras-[...känsloliv?] ska | -ha roligt- att deras fantasi +och -deras- | ||
+[...känsloliv?]+ ska | |||
utvecklas att deras ordförråd ska växa | utvecklas att deras ordförråd ska växa | ||
Line 25: | Line 26: | ||
att de ska -lära sig- + få veta+ så mycket | att de ska -lära sig- + få veta+ så mycket | ||
som möjligt om den värld de -lever- har hamnat i | som möjligt om den värld de -lever- +har hamnat+ i | ||
-att de ska lära sig förstå och om- | -att de ska lära sig förstå och om- | ||
sina medmänniskor sina medmänniskor och högst | sina medmänniskor sina medmänniskor och högst |