Line 1: Line 1:
barn behöver böcker [understruket] tankestreck  
barn behöver böcker [understruket] tankestreck  


-nuförtiden- det är
-nuförtiden- +det+ är


väl -[...]- en sanning som ingen -vettig-
väl -det- en sanning som ingen -vettig-


människa på allvar vill bestrida
människa på allvar vill bestrida
Line 9: Line 9:
vi vet allihop -vilken [...][...]-
vi vet allihop -vilken [...][...]-


-att få barn- att +för barns+ läshunger -är hos-
-att [...? för?] barn- att +för barns+ läshunger -är hos-


-ett barn-  är något -som vi ska vara-
-ett +[...]+barn-  är något -som vi ska vara-


-glada åt-... +att vara glad åt+ eftersom -vi gärna-
-glada åt-... +att vara glad åt+ eftersom -vi gärna-


-[...] [...utser?] det nästan inte finns-
-[...] [...utser?inte ser?] det nästan inte finns-


vi gärna vill att -barnen ska-
vi gärna vill att -barnen ska-


-ha roligt- att deras fantasi +och -deras-[...känsloliv?] ska
-ha roligt- att deras fantasi +och -deras-  
+[...känsloliv?]+ ska


utvecklas att deras ordförråd ska växa
utvecklas att deras ordförråd ska växa
Line 25: Line 26:
att de ska -lära sig- + få veta+ så mycket
att de ska -lära sig- + få veta+ så mycket


som möjligt om den värld de -lever- har hamnat i
som möjligt om den värld de -lever- +har hamnat+ i


-att de ska lära sig förstå och om-
-att de ska lära sig förstå och om-


sina medmänniskor sina medmänniskor och högst
sina medmänniskor sina medmänniskor och högst